Een nieuwe reis naar Guatemala! - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van Carlijn Bongers - WaarBenJij.nu Een nieuwe reis naar Guatemala! - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van Carlijn Bongers - WaarBenJij.nu

Een nieuwe reis naar Guatemala!

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

19 December 2011 | Nederland, Baarlo

Queridos todos!

Het zal jullie niet verbazen weer een berichtje van mij te krijgen via waarbenjij.nu. Ik heb het afgelopen jaar vaak de vraag gekregen: 'en ga je weer terug?' Terug naar Bolivia. Bolivia blijft een mooi land, een beetje mijn land. Maar het is ook weer leuk om een ander land beter te leren kennen. Ik vertrek morgen om opnieuw vrijwilligerswerk te gaan doen in Guatemala.

Guatemala een land waar ik ooit eens 3 dagen ben geweest op doorreis naar Ecuador. Ik zal verblijven in het kleine en gezellige stadje Antigua. Een stad, waar veel mensen vrijwilligerswerk doen. Ik ga in de middagen werken op het project: Semilla de Esperanza y Amor. Een project in San Mateo, waar kinderen na school worden opgevangen. We gaan met de kinderen activiteiten doen en huiswerkbegeleiding geven. Het doel van dit project is om de kinderen een plek te geven waar ze zich kunnen ontwikkelen, omdat ze hier thuis vaak de kans niet voor krijgen.
Ik zal in eerste instantie in een gastgezin gaan wonen samen met Danielle. Hierna zullen we gaan kijken voor een eigen plekje.

Ik zal proberen om via mijn berichten, iedereen een indruk te geven van het project en het land Guatemala. Via de onderstaande link kunnen jullie mijn foto's bekijken: http://picasaweb.google.com/Carlijnbongers

Heel veel groetjes en tot in april!

Besos Carlijn

  • 19 December 2011 - 10:37

    Marenca:

    Wat super goed van jou.
    Hoewel ik het niet nagaan doen, wil ik wel zeggen er moeten meer mensen zijn zoals jij !
    Heel veel plezier en geniet van jouw reis.
    ik zal jou via internet blijven volgen.
    Groetjes Marenca

  • 19 December 2011 - 10:57

    Huub En Marlien:

    We wensen je een goede reis en veel succes met je nieuwe project! Het avontuur ligt weer op de loer en we hopen je belevenissen op deze site te kunnen volgen!
    Hou je haaks en maak er weer het beste van!

  • 19 December 2011 - 12:31

    Will En Yvonne:

    Nou Carlijn, het verbaasde ons inderdaad niet dat de volgende reis op je programma stond. We wensen je wederom heel veel succes Dat je een goede steun voor de minder bedeelde kinderen mag zijn en ze een duwtje in de goede richting kunt geven.
    Ook alvast een fijne Kerst en veel goeds in het nieuwe jaar!!

  • 19 December 2011 - 12:47

    Ton En Marlies:

    Carlijn, wij wensen jou het allerbeste toe! ! Samen, maar ook met mijn leerlingen van groep 6 zullen we jouw inzet op het project blijven volgen.
    Groetjes

  • 19 December 2011 - 13:16

    Masha:

    Het is je dus weer gelukt! Alvast een veilige reis meid! Ik ben benieuwd hoe je het leven in een gastgezin gaat ervaren. Heel veel plezier alvast!! X

  • 19 December 2011 - 14:34

    Yvonne:

    Héééél veel plezier in de tijd die weer komen gaat. Maar dat gaat zeker goed komen!
    Goede reis!!

    Groetjes Yvonne ;)

  • 19 December 2011 - 15:34

    Tiny En Jan Dietz:

    Hallo Carlijn,
    Wij denken, dat je maar moet denken "het bloed kruipt waar het niet gaan kan ".
    Wij wensen je een heel fijn tijd in Guatemala toe en wij hopen dat je er vind, wat je schijnbaar zoekt.
    Heel veel wijsheid en geluk. Wij vinden het fijn dat je ons op de hoogte houdt.
    Lieve groetjes Tiny en Jan Dietz.

  • 19 December 2011 - 16:19

    Fam. Nellen:

    Hallo Carlijn,

    Wat super van dig!
    Huul vuul succes en plezeer in Guatemala, maar det kumpt wel good.
    Geniet dervan.

    We haojen de site in de gaten.
    Alvast fijne feestdagen en un knallend 2012!

    Groetjes,

    Peter, Annella, Joyce en Kay.


  • 19 December 2011 - 18:03

    Herman En Els :

    Als ouders van Gerjan verbaast het ons niet helemaal dat er meer reislustige jongeren zijn. Carlijn, in eerste instantie een hele goede reis gewenst en daarna hopen we dat je verblijf op het nieuwe project jou en de kinderen goed zal doen. Alvast: een heel goed nieuw jaar gewenst!

  • 19 December 2011 - 18:21

    Esther:

    Hoi Carlijn,

    Nooit gedacht dat je weer eens op reis gaat... toen ik 't hoorde bij Bobo was 't natuurlijk wel te verwachten met de kou die er aan gaat komen. Maar heel veel succes en plezier in Guatemala en ben benieuwd naar de ervaringen en belevenissen die je tegenkomt...

    Groetjes Esther

  • 19 December 2011 - 18:21

    Erni:

    Heeeej en dat hoor ik nu pas...morgen al weg. Wat geweldig zeg. Heel veel plezier en succes met je nieuwe avontuur. En natuurlijk blijf ik je hier volgen.
    Groetjes, Erni

  • 19 December 2011 - 18:21

    Polly :

    ha die Carlijn, het reisvirus heeft je weer te pakken, zoals ik lees!
    Je denkt voor het heir echt koud wordt ga ik er weer van tussen!
    Gelijk heb je! wij wensen je veel leuke ervaringen toe en vooral ook plezier met de kids!
    goede reis allereerst en we zullen je volgen via je resiblog! groetjes wim en polly

  • 19 December 2011 - 18:47

    Hanneke:

    Ha Carlijn!

    Nu is het toch echt bijna zover... Ik wil je nogmaals een hele goed reis wensen! Geniet van de ervaringen die je weer op gaat doen, en kom weer goed terug...!
    Een knuffel van alle kids!

    Groetjes Hanneke

  • 20 December 2011 - 10:47

    Carla Knippenbergh:

    carlijn ik wil je weer een ontzettende mooie tijd wensen .Heel veel succes en hopen dat je daar weer een leuke maar zeker een leerzame tijd zal doormaken. Geniet ervan en we zullen je blijven volgen. Groetjes Carla

  • 20 December 2011 - 15:18

    Els:

    Ha Carlijn, wat goed van jou! Geniet er maar volop van. Goede reis en ik zal je avonturen blijven volgen. Maak er weer wat moois van. Groetjes van Els

  • 21 December 2011 - 10:27

    Sanne:

    Inmiddels is ut al woensdaag... wat vluug dn tied!!! hahahha :P

    Maar leas via Danielle op facebook dasse bis aangekomme. Noow ken ut feest weer beginnen, vuul plezeer!!

    xx

  • 21 December 2011 - 20:47

    Marlien:

    Hallo Carlijn
    Hopelijk ben je inmiddels veilig en wel aangekomen op je nieuwe plek, een goede start en heel fijne feestdagen in Antigua.
    Liefs van Marlien, Huub, Hessel en Renske

  • 24 December 2011 - 17:23

    Ans En Jos:

    Hoij Carlijn, fijnbe feestdagen in Guatemala. Hopelijk krijg je weer een leerzame en mooie tijd en kun je de mensen daar weer een beetje helpen!
    groetjes Ans en Jos

  • 25 December 2011 - 09:29

    Mam:

    ha Carlijn,
    ut is kersmorge en wal ein bietje stil zonder dich,ik bin benied of se noa de kersmis in de kerk bis gewes,geniet van de minse en antigua xxxmam

  • 25 December 2011 - 09:33

    Mam :

    ut kump dr maar half op , ik vroag of ze noa de kersmis in de kerk waas gewes en hoap detse geniets van de minse en Antigua xxxmam

  • 26 December 2011 - 09:20

    Wim En Ria Zuidgeest:

    hoi carlijn
    hoe is het ?
    we hopen dat het 'n leerzame tijd is
    voor je . groetjes.

  • 26 December 2011 - 17:33

    Marlies Van Nienhuij:

    Ha Carlijn,
    Ik wens je een hele mooie ervaring toe die je weer ongetwijfeld op zult doen.
    Natuurlijk ook heel veel geluk gewenst in Guatemala. Jammer dat ik je niet meer heb gesproken bij de bobo voordat je vertrok maar ik ga er vanuit dat ik je daar over een tijdje weer zie.
    groetjes Marlies van Nienhuijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Baarlo

Un nuevo viaje a Guatemala!

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

Mi despedida..

06 Februari 2012

Febrero, un mes loco

19 Januari 2012

Werken met de kids in San Mateo

02 Januari 2012

Met de feestdagen in Antigua!

19 December 2011

Een nieuwe reis naar Guatemala!
Carlijn

Hola todos ustedes, Jaja, mijn bericht begint verassend met een woordje spaans.. Ik heb er voor gekozen om weer voor vrijwilligerswerk naar het buitenland te gaan. Dit keer niet naar Bolivia, maar naar Guatemala. Een land waar ik ooit eens ben geweest voor 2 dagen, maar nog weinig van gezien heb! Ik vertrek 20 december. Mijn project is nog niet helemaal duidelijk, maar het is in ieder geval weer iets met kinderen!! Hier kunnen jullie weer al mijn belevenissen lezen en fotos bekijken.... Voor foto´s van mijn reis kun je een kijkje nemen op: http://picasaweb.google.com/Carlijnbongers Saludos!

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 814
Totaal aantal bezoekers 42659

Voorgaande reizen:

20 December 2011 - 02 April 2012

Un nuevo viaje a Guatemala!

19 Januari 2011 - 04 Mei 2011

Vuelvo a Bolivia

18 Oktober 2009 - 15 Mei 2010

Straatkinderen in Bolivia

Landen bezocht: