Weer vertrekken..... - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Carlijn Bongers - WaarBenJij.nu Weer vertrekken..... - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Carlijn Bongers - WaarBenJij.nu

Weer vertrekken.....

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

09 April 2011 | Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Hallo iedereen,

Voor het laatst een kort berichtje vanuit Santa Cruz, de stad die toch een beetje mijn stadje is geworden. Want wie weet wanneer ik hier weer eens kom.
De laatste weken heb ik genoten van de kids om mij heen. Gezellig gekletst, genoten in het zwembad en een oogje in het zeil gehouden.
Eind maart hadden we een groot feest op de Granja Moglia, het project waar ik een half jaar gezeten heb. Natuurlijk extra leuk voor mij om weer een kijkje te gaan nemen. Zoals alle feesten een mis, voorbereidde dansjes en spellen voor de kinderen. Deze feesten zijn vooral leuk, omdat je van alle projecten kinderen en collega´s tegenkomt en de kids hun gang wel gaan! Bij thuiskomst op Mano Amiga uitgeputte kinderen, die na een dvd, heerlijk hun bed in konden kruipen.

De laatste week heb ik jammer genoeg niet meer kunnen werken. 5 dagen na het uitje op de Granja, werd ik ziek. Bleek dat een bepaalde mug mij geprikt had en ik dengue had. Hoge koorts, pijn in de spieren en uitslag. Ik heb veel geslapen en regelmatig toch even gebuurt op Mano Amiga. Jammer van de laatste dagen, maar gelukkig ben ik nu weer fit genoeg om te gaan reizen.
Gister heb ik afscheid genomen van iedereen onder het genot van een lekker hapje. De kinderen hadden twee liedjes gezongen en ik kreeg een mooie toespraak van de coordinator van Mano Amiga. Ze vertelde dat ik het vorig jaar op de Granja had gewerkt, nu op Mano Amiga en vroeg zich af waar ik het volgend jaar zou zitten... Zelf had ik voor alle kinderen ondergoed, sokken, haarspeltjes en knikkers gekocht. Niet iedereen heeft even veel ondergoed waardoor ik soms moet roepen tegen de kleinsten, til je broek op want ik kan alles wegkijken. De kinderen kwamen mij een voor een bedanken. Carlos een klein jochie is volgens mij wel 6 keer langsgeweest om mij een knuffel te geven. Niet alle kinderen begrijpen even goed waarom ik weer naar Nederland ga. Het is voor hen natuurlijk moeilijk te begrijpen waarom er telkens andere vrijwilligers langskomen en weer gaan.

Ik heb net de laatste foto´s geschoten van de kinderen bij het zwembad, wat een snoetjes!! Morgen ga ik samen met Danielle reizen. We gaan eerst naar Sucre. Vanuit Sucre gaan we naar de zoutvlakten in Uyuni. Hierna reizen we door naar Peru, waar we nog niet echt plannen hebben.
Ik hoor dat het zonnetje in Nederland ook eindelijk schijnt. Ik verheug mij alweer op de terrasjes!

Tot snel weer,

Kusjes Carlijn


  • 10 April 2011 - 08:47

    Mam:

    ik kan niet wachten op het terrasje met jou in venlo ,na een toch wel heftige week hebben we dat verdiend.
    ik ben blij dat je toch kunt reizen ,maar doe rustig aan!!
    geniet samen met Danielle van al het moois en kom goed terug op 4 mei!!
    xxxx mam.

  • 10 April 2011 - 12:08

    Erni:

    Wat gaat dat toch snel Carlijn. Vervelend dat je zo ziek bent geweest, maar gelukkig ben je weer opgeknapt. Heel veel plezier nog met je reis. En kom als je terug bent gauw eens bij ons vertellen hoe het is geweest.

  • 10 April 2011 - 16:02

    Huub En Marlien:

    Leuk om weer even een bericht te lezen.
    Maar goed dat 'the denque' voorbij is en je weer fit bent om verder te reizen!
    Maak mooie foto's op de zoutvlaktes. Lijkt me geweldig imponerend!
    Hou je goed en kijk goed rond!
    groetjes!!!!!!

  • 10 April 2011 - 17:51

    Carla Knippenbergh:

    Hoi Carlijn nog gefeliciteerd met je verjaardag en wat heb je weer veel beleefd de afgelopen weken. Fijn dat je weer beter bent zodat je nog lekker kunt gaan reizen. Heel veel plezier en hopen je daarna snel weer even te zien

    groetjes Carla

  • 10 April 2011 - 20:00

    Polly :

    hallo Carlijn wat gaat een half jaar snel om! en wat vervelend dat je de laatste week flink ziek bent geweest!
    op reis even rustig aan doen en goed herstellen! Dat is heel belangrijk voor je gezondheid! maar je bent jong en je wil natuurlijk verder met je reis!
    Over een paar weken ben je weer in nederland! En dat gaat heir weer alles gewoon door! groetjes veel plezier

  • 11 April 2011 - 06:11

    Franka:

    Inderdaad Carlijn, de terrasjes staan weer klaar inclusief rosé en borrelhapjes!
    Fijne reis en tot over un paar weekjes!

  • 11 April 2011 - 12:37

    Masha:

    Weer een gezellige boel zo te horen.. Jammer van die stomme mug, beterschap!

    Geniet van je rondreis!!!

    Groetjes!

  • 11 April 2011 - 16:06

    Esther:

    Carlijn,

    Heel veel plezier de laatste weken ik Bolivia en omstreken :)

    Groetjes Esther

  • 11 April 2011 - 17:06

    Rianne:

    Hé Carli,

    Leuk om weer eens iets te lezen en voor jou leuk om te horen hoe dankbaar iedereen daar is voor het werk dat jullie doen!
    Gelukkig ben je weer opgeknapt...
    En kun je genieten van de rest van de reis!
    Veel plezier en tot snel als je weer back home bent!

    xx Rianne.

  • 12 April 2011 - 16:56

    Familie Nellen:

    Heey Carlijn!

    Sorry det wij zolang niks meer van ons hebben laten horen. Wel erg leuk om al je verhalen te lezen!
    Erg leuk dat er allemaal zo'n feesten zijn:)
    Wat dan erg jammer is dat je ziek bent geweest. Gelukkig ben je nu weer helemaal fit en opgeknapt.
    Wel raar zeg dat een bepaalde mug je prikt, waar je zo ziek van wordt.
    Lief van die kinderen dat ze liedjes voor je zingen en grappig dat ze vragen waar je volgend jaar je project gaat beginnen:P
    Ook de foto's die op je site staan zijn leuk en zeer interessant om te bekijken. Weten wij ook hoe die mensen daar leven!
    Zo te zien en horen is het weer daar ook goed. Hier in Nederland schijnt het zonnetje ook lekker.
    Wat is het toch allemaal snel gegaan, Carlijn! Je bent alweer 4 maanden weg geweest.
    Heel veel plezier met reizen en geniet er nog van!
    We hebben heel veel respect dat je dit allemaal kunt en durft te doen.
    Alvast een hele goede terugreis en tot snel weer.

    xxx Peter, Annella, Joyce en Kay Nellen

  • 13 April 2011 - 20:09

    Will En Yvonne:

    Hallo Carlijn.
    Gelukkig ben je nu weer beter. Je ouders vonden het maar niks, jij daar ziek en zij zo ver weg van jou. Ga nog maar lekker reizen en geniet van alles daar. We zien je wel weer in Baarlo en horen misschien nog wat meer details.
    Groetjes!!

  • 21 April 2011 - 10:20

    Hanneke:

    Haa carlijn,
    Wat jammer desse ziek bis gewaore, maar as ik de foto's zeen hesse dr wel ech vuul oet kinne hoale! Grappig auk wie ik kei vuul foto's herken of gewuun bijna hetzelfde heb! Toch ech ein moei land. Geniet nog heerlijk van het rondreize en de vrijheid dease hes, en asse truuk kumps zal heej de zon vast wel schiene!
    X Hanneke

  • 13 Juni 2011 - 16:12

    Jetske:

    Beste Carlijn,

    Ik heb jouw verhalen gelezen en zie dat je een expert bent geworden op het gebied van vrijwilligerswerk in Bolivia. Stichting Muses is op zoek naar mooie verhalen over vrijwilligerswerk in dit land. Mogen wij jou benaderen om een aantal vragen te beantwoorden die hierop betrekking hebben? Mocht je hieraan mee willen werken, dan kun je een mailtje sturen naar jetskemuses@hotmail.com. Alvast vriendelijk bedankt!

    Jetske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Carlijn

Hola todos ustedes, Jaja, mijn bericht begint verassend met een woordje spaans.. Ik heb er voor gekozen om weer voor vrijwilligerswerk naar het buitenland te gaan. Dit keer niet naar Bolivia, maar naar Guatemala. Een land waar ik ooit eens ben geweest voor 2 dagen, maar nog weinig van gezien heb! Ik vertrek 20 december. Mijn project is nog niet helemaal duidelijk, maar het is in ieder geval weer iets met kinderen!! Hier kunnen jullie weer al mijn belevenissen lezen en fotos bekijken.... Voor foto´s van mijn reis kun je een kijkje nemen op: http://picasaweb.google.com/Carlijnbongers Saludos!

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 42679

Voorgaande reizen:

20 December 2011 - 02 April 2012

Un nuevo viaje a Guatemala!

19 Januari 2011 - 04 Mei 2011

Vuelvo a Bolivia

18 Oktober 2009 - 15 Mei 2010

Straatkinderen in Bolivia

Landen bezocht: