Terug naar Bolivia - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van Carlijn Bongers - WaarBenJij.nu Terug naar Bolivia - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van Carlijn Bongers - WaarBenJij.nu

Terug naar Bolivia

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

17 Januari 2011 | Nederland, Baarlo

Beste iedereen,

Het is hartje winter, de sneeuw is inmiddels weggesmolten en ik hoor iedereen praten in het nieuwe jaar over de lente/zomer, waar elk jaar weer naar toegeleefd wordt.
Ik heb besloten om zelf de warmte te gaan opzoeken. De warmte van het land Bolivia, maar ook de warmte van de mensen daar, die vaak zonder iets te hebben enorm gastvrij zijn.
Ervaring heb ik al in dit land. Een half jaar geleden kwam ik terug met ontzettend veel indrukken die ik opgedaan had in Bolivia. Het werken met straatkinderen was werken op gevoel. Technieken die ik geleerd had op school, kon ik niet altijd gemakkelijk toepassen. Dit kwam niet alleen door mijn geringe taalkennis, maar ook door de totaal andere cultuur. Het was net alsof ik terug ging in de tijd. Er werd eenvoudig geleefd, de godsdienst stond voorop en de opvoeders op de projecten waren als ouders voor de kinderen.
Dit maal ga ik op een project in de stad: Santa Cruz werken. En groter project, waar de kinderen voor langere tijd zitten. Op Hogar Don Bosco zal ik ook bekende snoetjes tegenkomen. Kinderen die ik op het vorige project heb leren kennen en nu doorgestroomd zijn. Kleine boefjes, maar ook lieve, leergierige kids. Ik zal nu 3 maanden verblijven in het vrijwilligershuis. Een huis waar alle vrijwilligers vertoeven uit diverse landen. Ik verheug mij er erg op om iedereen weer te zien en te horen hoe het leven daar verder is gegaan.
Ik ga vanuit deze website mijn verhalen weer vertellen. Ik zit vlak bij een markt, waar ik terecht kan voor het internet. Ik hoop weer opnieuw te gaan genieten van heel het land, met als toetje een afsluitende reis door Bolivia en Peru!

Heel veel groetjes en tot in mei..

Carlijn

  • 17 Januari 2011 - 09:40

    Rianne:

    Hey Carlienos,

    Hoop dat je een leuke high-tea hebt gehad gister...?!
    Wil je super veel plezier wensen op je nieuwe trip!
    Ze zullen wel blij zijn met jou daar, weer meehelpen met 'n project ;)
    Succes en geniet ervan!
    Horen snel weer van je.
    En als je terug bent snel dat dagje sauna plannen :)

    xx Rianne.

  • 17 Januari 2011 - 09:42

    Will En Yvonne:

    Hallo Carlijn.
    We wensen je weer een mooie tijd toe. Goed dat je gehoor geeft aan je verlangen terug te gaan. Maak er wat moois van. We volgen je.


  • 17 Januari 2011 - 09:43

    Nel En Evert:

    en .... hup! daar ga je weer!
    met in je bagage al onze bewondering voor jouw keuze om weer een deel van je jonge leven plus je vaardigheden en kennis beschikbaar te stellen aan kinderen met een ander soort geluk dan jij zelf hebt ondervonden.
    geniet van alles wat je daar onderneemt!
    wij genieten van jouw verslag en volgen je virtueel - niet in staat om datzelfde te doen.

  • 17 Januari 2011 - 11:25

    Cristianne:

    Heej diche,

    hiel veul plezeer en succes!
    Ich goan dich volge..
    Groetjuss

  • 17 Januari 2011 - 12:01

    Gerjan:

    Yo!
    Ik ga je weer volgen hoor, als je twee maandjes langer blijft kan het zomaar zijn dat je me daar weer tegen het lijf loopt! Het blijft een bijzonder land he...
    Saludos

  • 17 Januari 2011 - 12:24

    Daan Bongers:

    Hey carlijn
    echt super knap dat je alweer vrijwilligers werk gaat doen. Heel veel plezier daar groetjes Daan en geniet er van

  • 17 Januari 2011 - 13:30

    Marieke (zus Gerjan):

    Hee Carlijn,
    Wat tof dat je terug gaat naar Bolivia!! Wanneer vertrek je?
    Heel veel plezier daar, ben benieuwd naar je verhalen!

    liefs, Marieke

  • 17 Januari 2011 - 14:29

    Marian:

    Hey Carlijn, heel veel succes en ik ga je zeker via deze weg volgen en zo af en toe op de hoogte houden hoe het bij Bobo is, geniet ervan zou ik zeggen en tot mei weer (lijfelijk)Garoetekes Marian

  • 17 Januari 2011 - 18:44

    Esther:

    Heey Carlijn,

    heel veel plezier en succes in Bolivia.... Ben benieuwd naar je ervaringen en avonturen

    Groetjes Esther

  • 17 Januari 2011 - 19:40

    Familie Nellen.:

    Hey Carlijn,

    Wat horen we toch allemaal? Ga je weer terug naar Bolivia?
    Echt heel knap dat je alweer vrijwilligerswerk gaat doen!
    Mis je het land en het project toch?
    Wel erg leuk dat je nu ervaring op gaat doen in een vrijwilligershuis.
    Wanneer vertrek je eigenlijk?
    Je hebt daar al veel met straatkinderen gewerkt en je bent de andere cultuur ook al helemaal gewend.
    Dus je kunt bij dit project weer dezelfde kinderen tegenkomen die je de vorige keer ook hebt gehad? Leuk zeg!
    Ook erg leuk dat je op het laatst een reis door Bolivia en Peru gaat maken.
    Wij wensen je heel veel plezier en succes. We zullen je volgen en zijn benieuwd naar je avonturen en verhalen.
    Maak er wat moois van en geniet ervan, meid!

    Groetjes Peter, Annella, Joyce en Kay.

  • 17 Januari 2011 - 19:45

    Masha:

    Heey Carlijn!

    Ja ja het is zover je gaat al bijna :) Heel veel succes met je vlucht en dat je goed en veilig mag aankomen!
    Heel veel plezier daar in Santa cruz!
    Geniet ook van het weer natuurlijk (ben stiekem wel jaloers ;) )

    XXX

  • 17 Januari 2011 - 20:17

    Erni:

    Heej Carlijn,
    veul succes en plezeer doa in Bolivia. Mer maak ut neet té gezellig, want we wille dich straks waal weer terug biej os.

  • 18 Januari 2011 - 13:26

    Hanneke:

    Carlijn ik huurde het van Sanne, de geis weer truuk! wat spannend zeg en now ein anger project, ik bin hiel erg benieuwd wiese het geis hebbe, ik hoap net zo'n toptied as de veurige kier! lekker rondreize, super vuul plezeer! doot myra maar de groetjes as ze truukkump van rondreis! :)
    X Hanneke

  • 18 Januari 2011 - 17:40

    Marlien En Huub:

    Carlijn,
    we wensen je een goede reis en aankomst en hopelijk ga je een fijne tijd tegemoet met veel nieuwe ervaringen. Geniet ervan
    Kus

  • 19 Januari 2011 - 08:37

    Marenca:

    Ik wil jou even een hele goede reis toewensen.
    En een hele fijne tijd in Bolivia.
    Ik heb enorm veel respect voor wat jij gaat doen !
    Succes.

    Groetjes Marenca.

  • 19 Januari 2011 - 14:02

    Yvonne:

    Heey Carlijn,

    ik wil dich nog f succes wense un veul plezeer doar zoe ver weg ;)

    gr's

  • 20 Januari 2011 - 09:39

    Sanne:

    :eeej!!

    Zals noow wal al aardig op weag zien dink ik, euver paar oor kumpse op plaats van bestemming aan.

    Huul vuul spass en tot snel op skype!

    Xx
    (Zetse nog ff dien nummer op de site of mail, heb det nimmer!)

  • 20 Januari 2011 - 13:19

    Joli:

    ha Carlijn
    het is 20 jan 15.15 uur en ik hoop binnen enkele uren van je te horen dat je veilig in St Cruz bent aangekomen.geniet van alles!!!!!!
    xxxxxxx mam en pap

  • 21 Januari 2011 - 14:38

    Liset:

    Ha Carlijnos

    Ik goan dr vanoet des se veilig bis aangekomen zal wal ff wennen zien dadelijk die eerste dagen. Wat nne leuke verrassing had ik vandaag toen ik thoes kwaam n erg mooie verjeurdaagskaart van dieter hahah. Echt toF! Precies mien stijl, voor ik m opende dacht k nog det is iemand die dr verstand van heed.

    THANKS and have fun, in mei drinke we dr eine en goan we noar de thermaalbaden met zn 3-en. Bin wal jaloers op dien weertje doa, als t tenminste neet teveel regent. Succes jung en oak lol maken he, op dien vrije daag!

    xxLiset

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Hola todos ustedes, Jaja, mijn bericht begint verassend met een woordje spaans.. Ik heb er voor gekozen om weer voor vrijwilligerswerk naar het buitenland te gaan. Dit keer niet naar Bolivia, maar naar Guatemala. Een land waar ik ooit eens ben geweest voor 2 dagen, maar nog weinig van gezien heb! Ik vertrek 20 december. Mijn project is nog niet helemaal duidelijk, maar het is in ieder geval weer iets met kinderen!! Hier kunnen jullie weer al mijn belevenissen lezen en fotos bekijken.... Voor foto´s van mijn reis kun je een kijkje nemen op: http://picasaweb.google.com/Carlijnbongers Saludos!

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 42678

Voorgaande reizen:

20 December 2011 - 02 April 2012

Un nuevo viaje a Guatemala!

19 Januari 2011 - 04 Mei 2011

Vuelvo a Bolivia

18 Oktober 2009 - 15 Mei 2010

Straatkinderen in Bolivia

Landen bezocht: